Meistä

Choose language

Recharge tarkistaa latauspisteverkontonsa hinnoittelua Suomessa.

Recharge (aiemmin Fortum Charge & Drive) tarkistaa jäsenyysvapaan ad-hoc maksutavan hintoja Suomessa 1 huhtikuuta 2021 alkaen. Samassa yhteydessä Recharge muuttaa AC laitteiden hinnoittelumallia aikaperusteisesta veloituksesta kWh-perusteiseen.

Uuden vakiohinnat 01.04.2021:

Suurteholaturit 350 kW: EUR 0,55 / min Pikalaturit (up to 50 kW): EUR 0.25 / min AC laturit (up to 22 kW): EUR 0.40 / kWh

Uuden vakiohinnat 01.04.2021:

I høst introduserte Recharge en ny og enklere drop-in betalingsløsning med online kortbetaling aktivert med QR kode, i tillegg til tidligere drop-in metode med start og betaling via SMS. Kombinert med lavere drop-in priser blir det nå både rimeligere og enklere å lade, og ladetiden blir mer effektiv siden du slipper å å laste ned ulike apper i forkant.

“Vi har tidligere introdusert enkel kortbetaling for drop-in kunder og tar nå neste skritt ved å redusere prisen for drop-in lading. Gjennom å gjøre drop-in lading mer attraktiv ønsker vi å ta bort stresset hos ferske elbilister relatert til nedlasting av diverse apper og ladebrikker. Det skal være enkelt å reise på langtur med elbil, og mulig å komme raskt i gang med ladingen uten å måtte planlegge i forkant, sier Annika Hoffner fra Recharge.

I tillegg til kortbetaling og SMS kan elbilister også lade med app eller ladebrikke fra en av Recharge sine mange ladeleverandører som Fortum, Easypark, Plugsurfing, Newmotion og Elton.

Recharge tarkistaa latauspisteverkontonsa hinnoittelua Suomessa.

Det har lenge vært økende etterspørsel fra elbilistene etter pris per kWt. Recharge ønsker å imøtekomme kundenes ønsker og vil derfor innføre pris per kWt på lynladere og normalladere på drop-in fra 26. mars 2021.

“Undersøkelser gjennomført av både Elbilforeningen og NAF viser at mange elbilister etterspør kwt priser på lading. Da betaler man for mengden strøm som man mottar. Vi hører på kundene og tester pris per kWt på lynladere og normalladere. Prismodellen for hurtiglading forblir foreløpig uendret, men vi reduserer drop-in prisen fra 4 NOK/min til 3,50 NOK/min”, sier Annika Hoffner, Recharge

Dette er Recharge:

Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) har drevet ladeinfrastruktur under merkevaren Fortum Charge & Drive siden 2011. I dag er Recharge en ledende operatør av ladestasjoner for elbiler i Norden, og eier mer enn 1500 offentlige ladestasjoner, og opererer ytterligere 1000+ ladestasjoner i Norge, Finland og Sverige.  Recharge støtter overgangen til en elektrisk bilpark ved å tilby brukervennlige ladetjenester på attraktive lokasjoner. Recharge har hovedkontor i Grålum, Norge, og eies av Infracapital (65,75%) og Fortum (34,25%). Infracapital er en del av M&G Plc. M&G Plc er notert på London Stock Exchange og er et av de største investeringsselskapene i Storbritannia.

Drop-in priser på våre ladere f.o.m 26.mars 2021:

Raskere lader og Lynlader (opp til 350 kW ): NOK 5,75/kWt

Hurtiglader (opp til 50kW): NOK 3,50/min

Normallader (opp til 22 kW): NOK 3,00/kWt

Alle priser er inkl. mva.

Kontakt:

Annika Hoffner
Sähköposti: annika.hoffner@rechargeinfra.com
Puhelin: +4790284683

Tilaa uutiskirje

Saat uutiset ja tarjoukset ensimmäisten joukossa Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja tilaa uutiskirjeemme